پیگیری سفارش
بستن پنجره
پروتئین وی را با شیر بخوریم یا آب؟
24 بهمن ماه 1402

افرادی که ورزش‌های قدرتی و مقاومتی مانند بدن‌سازی انجام می‌دهند، باید در کنار ورزش، رژیم غذایی اصولی داشته باشند تا بدن آن‌ها بتوانند انواع پروتئین، کربوهیدرات و سایر مواد معدنی مورد نیاز خود را تامین کند. این کار باعث می‌شود تا توده‌های عضلانی بهتر رشد کنند و فرد به اندامی متناسب و زیبا برسد. مکمل‌های ورزشی نیز می‌توانند در کنار رژیم غذایی مناسب، تاثیر خوبی را در تناسب اندام داشته باشند. مانند پروتئین وی که با بهبود سنتز پروتئین، به رشد توده‌های عضلانی کمک می‌کند. اگر با این مکمل آشنایی ندارید، ممکن است پرسش‌هایی در ذهن شما به وجود آید؛ اینکه پروتئین وی چیست؟ پروتئین وی را با شیر بخوریم یا آب؟ و…
در هر صورت اگر به دنبال پاسخ این پرسش‌ها هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


پروتئین وی چیست؟

در طی پروسه تبدیل شیر به پنیر، مایعی به دست می‌آید که به آن پروتئین وی می‌گویند. البته این مایع باید طی مراحل خاصی خشک شود و به حالت پودری تبدیل شود تا برای مصرف ورزشکاران آماده باشد. حتی به آن اسانس‌های مختلف اضافه می‌کنند تا طعم بهتری بگیرد. پودر پروتئین وی تمام 9 آمینو اسید مورد نیاز بدن را دارد و چون میزان لاکتوز آن بسیار کم است، همه افراد حتی آن‌هایی که به لاکتوز شیر حساسیت دارند، می‌توانند از این مکمل استفاده کنند.

این مکمل غذایی کمک می‌کند تا سطح قدرت و انرژی در فعالیت‌های ورزشی افزایش یابد و در کنار آن نیز توده‌های عضلاتی رشد کنند. ضمن اینکه هضم آن بسیار سریع است و به خوبی می‌تواند مانع از تحلیل عضلات پس از ورزش‌های قدرتی شود. افرادی که از سوءتغذیه رنج می‌برند و بدن آن‌ها توانایی دریافت پروتئین مورد نیاز خود را ندارد، می‌توانند از این مکمل غذایی به همراه شیر یا آب استفاده کنند.

نحوه مصرف پروتئین وی

مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب امکان‌پذیر است؛ اما قبل از آن باید شرایط بدن و نیازهای آن را در نظر بگیرید و مهم‌تر از آن هدف خود را مشخص کنید. اینکه در دوره عضله‌سازی و حجم هستید یا می‌خواهید در کنار دریافت حجم، چربی‌های اضافی را نیز حذف کنید. درواقع نیاز به افزایش کالری دارید یا کاهش کالری؛ توجه به این نکته بسیار مهم است؛ زیرا مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب می‌تواند تاثیر متفاوتی روی بدن داشته باشد.

در هر صورت ما طریقه مصرف هر دو شیوه را بررسی می‌کنیم تا بتوانید متناسب با هدف خود انتخاب بهتری داشته باشید. البته باید مصرف این مکمل تحت نظر پزشک تغذیه یا مربی بدن‌سازی انجام شود تا تاثیر کافی را روی بدن بگذارد. توجه به این نکته نیز ضروری است که مصرف این مکمل ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد.

نحوه مصرف پروتئین وی

طریقه مصرف پروتئین وی با آب

پروتئین وی یکی از مکمل‌های غذایی بسیار محبوب در میان ورزشکاران است که به خوبی می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند. هر یک اسکوپ پروتئین وی به‌طور تقریبی بین 80 تا 110 کالری دارد و متناسب با این‌که آن را با آب ترکیب کنید یا شیر، این مقدار کالری تغییر خواهد کرد. اگر به دنبال کاهش وزن و در عین‌حال عضله‌سازی هستید، بهتر است این پروتئن را با آب مصرف کنید؛ زیرا هم کالری کمتری دارد و هم سرعت هضم و جذب آن بالاتر است و ریکاوری بعد از تمرین، سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد. حتی می‌توانید نمونه‌های ایزوله این مکمل را تهیه کنید که با حداقل میزان چربی، بیشترین حجم پروتئین را به بدن می‌رسانند.

پروتئین وی با آب سرد یا آب گرم؟

مصرف پروتئین وی با آب گزینه‌ای عالی برای ورزشکاران است. اما همواره این پرسش وجود دارد که مصرف پروتئین وی با آب سرد یا آب گرم بهتر است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این موضوع روی عملکرد اصلی محصول تاثیری ندارد‌؛ بنابراین این به ذائقه شما بستگی دارد که کدام روش را انتخاب کنید. اما چون وی حالت پودری دارد، در مواجهه با آب گرم، سخت ترکیب می‌شود و گوله‌گوله خواهد شد. بنابراین در هنگام نوشیدن آن حس خوبی نخواهید داشت. اما ترکیب این پروتئین با آب سردی که در دمای محیط قرار گرفته است، ترکیب یک‌دستی ایجاد می‌کند و قطعا راحت‌تر نوشیده خواهد شد.

پروتئین وی را با چقدر آب مصرف کنیم؟

در داخل بسته‌بندی پروتئین وی یک پیمانه قرار داده شده است که هر اسکوپ آن معادل 20 تا 25 گرم پودر است. البته سایز این پیمانه‌ها ممکن است در مدل‌های مختلف پروتئین وی متفاوت باشد؛ اما معمولا اندازه آن در همین حدود است. برای هر یک پیمانه پروتئین وی، 250 تا 300 میلی‌لیتر آب یا شیر مناسب است. البته پیش از مصرف حتما روی بسته‌بندی محصول را کنترل کنید؛ ضمن این‌که به هیچ وجه این مکمل‌ها را بدون تحویز پزشک تغذیه یا مربی بدن‌سازی مصرف نکنید.

پروتئین وی را با چقدر آب مصرف کنیم؟

نحوه مصرف پروتئین وی با شیر

مقدار مصرف مکمل‌ها همواره روی بسته‌بندی آن‌ها درج می‌شود. روی بطری مکمل وی نیز مقدار مجاز مصرف آن و میزان پروتئینی که به بدن می‌رساند، درج شده است. البته این مقدار معادل مصرف مکمل با آب است. اما فرقی نمی‌کند که نوشیدنی از چه نوعی باشد؛ هر مقدار مکملی را که روی بسته‌بندی درج شده است، می‌توانید با شیر نیز ترکیب کنید. البته توجه داشته باشید که مصرف این مکمل باید تحت نظر مربی بدن‌سازی یا دکتر تغذیه شما باشد و نباید آن را سرخود مصرف کرد. این نوع شیک پروتئین مختص افرادی است که به دنبال افزایش حجم و در عین‌حال ساخت توده‌های عضلانی هستند.

معایب استفاده از پروتئین وی با شیر

مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب هیچ ضرری برای بدن ندارد و در هر دو روش پروتئین مورد نیاز بدن تامین می‌شود؛ اما افرادی هستند که بدن آن‌ها توانایی هضم لاکتوز را ندارد و با مصرف شیر دچار اختلالت گوارشی می‌شوند. از طرفی اگر پروتئین وی با شیر ترکیب شود، کالری بیشتری خواهد داشت؛ زیرا تا ده گرم پروتئین بیشتری به بدن می‌رساند که هضم آن دشوارتر است. بنابراین اگر به لاکتوز حساسیت دارید یا تنها به دنبال افزایش هجم توده‌های عضلانی هستید، به هیچ وجه نباید مکمل وی را با شیر مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی

زمان مصرف پروتئین وی کاملا بستگی به شرایط بدنی و هدف شما دارد. اگر تنها برای افزایش وزن از این مکمل استفاده می‌کنند، نیازی نیست نسبت به زمان مصرف آن حساس باشید. اما ورزشکارانی که به دنبال عضله‌سازی هستند، در طول تمرینات قدرتی اسید آمینه موجود در ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهند که با مصرف پروتئین وی از این اتفاق جلوگیری خواهد شد. البته این افراد بهتر است پروتئین وی را با آب مصرف کنند تا با سرعت بالاتری جذب بدن شود.

مقایسه مصرف پروتئین وی با شیر و مصرف پروتئین وی با آب

بسیاری از افراد با مکمل‌های غذایی آشنا نیستند و نمی‌دانند که پروتئین وی را با چه ترکیبی مصرف کنند. زیرا امروزه دستورهای مصرف متعددی وجود دارد که ورزشکاران تازه‌کار را دچار سردرگمی می‌کنند. به همین علت مقایسه‌ای مختصر در مورد نحوه مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب بیان می‌کنیم تا بتوانید تفاوت آن‌ها را بهتر درک کنید.

در ابتدا باید بدانید که پروتئین وی در شیر سخت‌تر حل می‌شود. به همین علت اگر زمان کافی برای ترکیب آن‌ها ندارید، بهتر است آن را با آب مصرف کنید. از طرفی شیر نسبت به آب کالری بالاتری دارد و هضم آن برای بدن سخت‌تر است. به همین علت ورزشکاران بلافاصله بعد از تمرین باید وی را با آب مصرف کنند تا ریکاوری بدن سریع‌تر انجام شود و عضلات تحلیل نروند. البته اگر این مکمل را برای رفع کم‌اشتهایی و افزایش وزن مصرف می‌کنید، حتما باید با شیر ترکیب شود؛ مگر آنکه به لاکتوز موجود در شیر حساسیت داشته باشید. در این‌صورت نیز مصرف وی با آب گزینه بهتری است.

مقایسه مصرف پروتئین وی با شیر و آب

پروتئین وی با شیر ماندگاری بیشتری دارد یا با آب؟

از آن‌جایی که شیر در دمای اتاق به سرعت فاسد می‌شود، ترکیب پروتئین وی با شیر نیز ماندگاری کمتری دارد و نمی‌توان آن را مدت طولانی نگه داشت. به همین علت ترکیب آن با آب گزینه بهتری است. البته این ترکیب قطعا کالری کمتری دارد؛ مگر آنکه بلافاصله بعد از درست کردن شیک، آن را بنوشید. البته امکان فاسد شدن ترکیب پروتئین وی و آب نیز زیاد است و این ترکیب را هم نمی‌توان تا مدت طولانی در دمای محیط نگه داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا جایی که امکان دارد، این پروتئین را در زمان مصرف درست کنید تا با این مشکل روبه‌رو نشوید.

مزایای مصرف پروتئین وی برای ورزشکاران

مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب نه تنها ضرری ندارد، بلکه به خوبی می‌تواند باعث ترمیم بافت ماهیچه‌ها و دست‌یابی به تناسب اندام شود؛ البته به شرطی که به مقدار نیاز و اصولی مصرف شود. این مکمل به‌ویژه برای ورزشکارانی که به دنبال سیکس‌پک و کات‌های عضله‌ای عمیق هستند، بسیار مناسب است و در کنار مکمل‌های دیگر، عملکردی عالی روی بدن خواهد داشت. از مزایای مصرف این مکمل برای ورزشکاران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب می‌توان به رشد عضلات و افزایش حجم ماهیچه‌ها کمک کرد که مهم‌ترین هدف ورزشکاران نیز همین امر است.
  • پروتئین وی تنها به رشد عضلات کمک می‌کند و هیچ‌گونه چربی به بدن اضافه نخواهد کرد. به همین علت افرادی که در دوره کاهش وزن هستند، می‌توانند این پروتئین را مصرف کنند.
  • پروتئین وی در مقایسه با سایر مکمل‌ها هضم سریع‌تری دارد و به هیچ وجه باعث اختلالات گوارشی نخواهد شد. حتی چون اشتها را کم می‌کند، به خوبی می‌تواند در روند کاهش وزن نیز موثر باشد.
  • ماهیچه‌ها بعد از تمرینات مقاومتی دچار آسیب می‌شوند و از داخل خونریزی می‌کنند. درد بعد از هر تمرین نیز به همین موضوع بازمی‌گردد. به همین علت نیاز است تا بافت‌های آسیب‌دیده ترمیم شوند و خود را به شکل عضلات نشان دهند. پروتئین وی این کار را به بهترین شکل انجام خواهد داد.
  • ورزشکارانی که دچار فشار خون و قند خون هستند، با خیال راحت می‌توانند از این مکمل استفاده کنند.

مزایای مصرف پروتئین وی برای ورزشکاران

مقدار مصرف مجاز پروتئین وی چقدر است؟

مقدار مصرف پروتئین وی با شیر یا با آب کاملا بستگی به شرایط بدنی شما دارد. اگر میزان پروتئین بدنتان به مقدار کافی است، قطعا مصرف این مکمل نه تنها فایده‌ای ندارد، بلکه مضر خواهد بود. در هر صورت افرادی که در شرایط نرمال هستند، می‌توانند در طول روز بین یک تا دو اسکوپ که معادل 25 تا 50 گرم است، از این مکمل مصرف کنند. حتی ورزشکارانی که به دنبال چربی‌سوزی و افزایش حجم عضلات خود هستند، بهتر است 25 گرم را در دو میان‌‌وعده خود مصرف کنند.

جمع بندی

در این مطلب مصرف پروتئین وی با شیر یا آب را بررسی کردیم. اکنون در مورد تمام نکات این پروتئین از میزان مصرف گرفته تا مزایا و معایب آن اطلاعات کافی دارید. قطعا مصرف مقدار مناسبی از این محصول به خوبی می‌تواند به ریکاوری و رشد عضلات کمک کند.

از آن‌جایی که نمونه‌های تقلبی پروتئین وی در بازار زیاد است، بهتر است این محصول را از داروخانه‌های معتبر مانند داروخانه انلاین داروتک تهیه کنید. این داروخانه به‌صورت شبانه‌روزی در خدمت شماست و انواع مکمل‌های غذایی و محصولات مربوط به بدن‌سازی مانند پودر وی پروتئین 100% کاله پرو 1800 گرمی را با قیمتی مناسب در اختیارتان قرار می‌دهد.

سوالات متداول

از چه سنی مصرف پروتئین وی مجاز است؟

می‌توان پروتئین وی را از سن 18 سالگی با تجویز پزشک یا مربی بدن‌ساز مصرف کرد.

آیا مصرف پروتئین وی عوارضی دارد؟

خیر؛ اگر پروتئین وی در دوز مناسبی مصرف شود، نه تنها عوارضی ندارد، بلکه می‌تواند در کنار ورزش، به تناسب اندام شما کمک کند. اما قطعا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به اختلالات گوارشی شود.

برای عضله‌سازی چه زمانی باید پروتئین وی را مصرف کرد؟

قطعا سنتز این پروتئین بعد از تمرین بالاتر است و ریکاوری و عضله‌سازی بهتر انجام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده