پیگیری سفارش
بستن پنجره
همه چیز درباره قرص زینک پلاس + خواص و نحوه مصرف آن
25 بهمن ماه 1402

در میان مکمل های غذایی متعددی که در داروخانه ها یافت می شود، زینک پلاس یکی از بهترین هاست. قرص زینک پلاس در میان افرادی که خواهان پوست و مویی زیبا هستند و یا والدینی که نگران کوتاه ماندن قد فرزندشان هستند، با استقبال خوبی مواجه شده است. همان طور که از نام قرص زینک پلاس مشخص است، ترکیبات این قرص فقط به عنصر معدنی «روی» محدود نمی شود.ویتامین C، منیزیم و ویتامین ب۶ بخشی از ترکیبات ارزشمندیست که برای غنی تر شدن زینک پلاس به آن افزوده شده اند.


زینک پلاس چیست؟

زینک پلاس یکی از بهترین مولتی ویتامین های مینرالی است که می توانید به راحتی آنرا از داروخانه اینترنتی دراکت تهیه نمایید. اگر مشکل بلع دارید و یا خوردن قرص چندان برایتان خوشایند نیست، نگران نباشید! زینک پلاس در قالب های مختلفی همچون قرص، شربت و قرص جوشان فرموله شده و برای همه سنین قابل استفاده است!

ماده اصلی تشکیل دهنده زینک پلاس، ماده معدنی «روی» یا همان زینک است. غیر از این ماده، ویتامین های گروه ب و ویتامین ث را نیز می توان در اغلب مکمل های زینک پلاس پیدا نمود. افزودن این مواد مغذی به روی، موجب می شود تا هم تاثیر و قدرت جذب ماده زینک دو چندان شده و هم فواید قرص زینک پلاس افزایش پیدا کند.

روی خواص شگفت انگیزی برای بدن دارد؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، موثر در رشد اندام ها و قاتل اصلی سرطان است اما در عین حال این ماده قادر به ذخیره شدن در بدن نیست. مقدار اضافی روی معمولا از طریق ترشحات روده دفع می گردد؛ بنابراین باید غذاهای حاوی زینک را مرتبا استفاده کرد تا نیاز بدن تامین شود.


قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟

زینک به خودی خود ماده مغذی ارزشمندی برای بدن به حساب می آید. این ماده عملکرد بیش از ۳۰۰ آنزیم بدن را تنظیم می کند. همچنین بسیاری از عملکرد های حیاتی بدن نظیر سنتز DNA، افزایش قد به ویژه در سنین رشد، رشد مغز، تشکیل استخوان ها و کمک به فرایند بهبود زخم با حضور زینک در بدن تکمیل می شود.

زمانی که زینک با دیگر ترکیبات ارزشمندی همچون انواع ویتامین و دیگر املاح معدنی ترکیب می شود، زینک پلاس به وجود می آید که برخی از فواید آن عبارتند از:

پیشگیری از سرطان

زینک نوعی آنتی اکسیدان قوی است که در ترکیب با ویتامین C این خاصیت تقویت می شود. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که تاثیر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو را به حداقل رسانده و بدین شکل از بدخیم شدن سلول های عادی جلوگیری می کنند. علاوه براین آنتی اکسیدان ها بر شکسته شدن چربی ها و جلوگیری از افزایش چربی خون تاثیر مثبتی دارند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

قرصزینک پلاس یکی از موثرترین مکمل هایی است که برای کاهش طول دوره بیماری های مختلف تجویز می شود. مطالعات نشان می دهد مصرف این مکمل در افراد سالمند، ریسک درگیری آنان با عفونت، التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

دقت داشته باشید مصرف زینک پلاس در افراد مبتلا به بیماری های خودایمنی همچون HIV می بایست با احتیاط بیشتری صورت بگیرد؛ چرا که ممکن است سبب وخیم شدن اوضاع بیماری آنان شود.

بهبود رشد جسمی و ذهنی کودکان

تمامی ترکیبات به کار رفته در زینک پلاس به نحوی در بهبود رشد کودکان موثرند. کودکان با خوردن شربت زینک اشتهای بیشتری برای غذا خوردن پیدا می کنند. از طرفی زینک یک عنصر مغذی مهم برای رشد قدی و افزایش وزن کودکان است. علاوه بر اینها ویتامین های گروه B نیز خواصی مشابه زینک دارند و به افزایش قد و وزن کودک منجر می شوند.

بدون مصرف زینک کافی فرایند سنتز DNA، RNA و پروتئین با اختلال مواجه شده و این امر اثر نامطلوبی در فرایند رشد مغز و رشد ذهنی کودک بر جای خواهد گذاشت.

افزایش قدرت باروری در مردان

بهبود قدرت باروری یکی دیگر از خواص زینک برای مردان محسوب می شود. در واقع تشکیل اسپرم بدون وجود زینک ممکن نیست. عنصر زینک، ویتامین ث و ویتامین های گروه ب به افزایش قدرت باروری آقایان کمک می کند. مصرف زینک کافی تستسترون را در سطح نرمالی حفظ نموده و بدین ترتیب اسپرم های باکیفیتی برای باروری وجود خواهد داشت.

زینک پلاس یک مکمل غذایی عالی برای بهبود سلامت جنسی آقایان است؛ از اینرو متخصصان ناباروری مصرف این قرص را به آقایانی که در فرایند درمان ناباروری قرار دارند، توصیه می کنند.


بهبود خواب شبانه

اگر وقت و بی وقت از خواب می پرید و خواب با کیفیتی ندارید، مصرف زینک پلاس چاره شماست! زینک و مواد معدنی که در فرمولاسیون این مکمل غذایی وجود دارد، اثری آرامبخش، ضد استرس و ضد افسردگی دارند. بنابراین مصرف قرص زینک پلاس کمک می کند تا خواب افراد تنظیم شده و در طول شب کمتر از خواب بیدار شوند.

قرص زینک پلاس و چاقی

روی از جمله مواد موثری است که در از بین بردن چربی های اضافی و کاهش چربی خون دخالت دارد. از طرفی کمبود روی عملکرد غده تیروئید را با اختلال مواجه کرده و سرعت متابولیسم را کاهش می دهد. با پایین آمدن سرعت متابولیسم، سوزاندن چربی ها سخت تر شده و فرد دچار اضافه وزن می شود.

بنابراین مصرف زینک کافی می تواند در کنار تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی صحیح منجر به تسریع در روند لاغری شود. البته نباید در مصرف قرص زینک پلاس زیاده روی کرد؛ چرا که برخی ترکیبات این قرص مثل زینک و ویتامین B1 اشتها را افزایش داده و تاثیری معکوس بر روند لاغری خواهد داشت.

همچنین از دیگر فواید قرص زینک پلاس می توان به

  • بهبود سلامت پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • جلوگیری از شکنندگی ناخن ها
  • تقویت استخوان ها و مفاصل
  • وتنظیم عملکرد غده تیروئید اشاره نمود.


قرص زینک پلاس برای چه سنی مناسب است؟

بهتر است بدانید تمامی افراد از بدو تولد می توانند زینک پلاس را مصرف نمایند. البته مقدار روی مورد نیاز بدن افراد بسته به سن و سالشان متفاوت است. در ادامه به شرح میزان مجاز مصرف زینک پلاس روزانه خواهیم پرداخت:

  • از بدو تولد تا ۶ ماهگی: ۲ میلی گرم
  • ۷ تا ۱۲ ماهگی: ۳ میلی گرم
  • ۱ تا ۳ سالگی: ۳ میلی گرم
  • ۴ تا ۸ سال: ۵ میلی گرم
  • ۹ تا ۱۳ سال: ۸ میلی گرم
  • ۱۴ تا ۱۸ سال (پسر): ۱۱ میلی گرم
  • ۱۴ تا ۱۸ سال (دختر): ۹ میلی گرم
  • بزرگسالان (آقایان): ۱۱ میلی گرم
  • بزرگسالان (بانوان): ۹ میلی گرم

در دوران بارداری و شیردهی مقدار مجاز زینک پلاس کمی متفاوت تر میشود. از آنجایی که در این دوران به نیازهای بدن کودک از طریق مادر پاسخ داده می شود، به مواد مغذی بیشتری نسبت به قبل نیاز است. یک مادر در دوره حاملگی خود به ۱۱ میلی گرم و در دوران شیردهی به ۱۲ میلی گرم زینک پلاس احتیاج دارد.


نحوه مصرف قرص زینک پلاس

برای اینکه مصرف زینک پلاس بیشترین تاثیر را برایتان داشته باشد، بهتر است حداقل ۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از صرف غذا قرص زینک پلاس را به همراه یک لیوان آب مصرف کنید. اگر با مصرف این قرص احساس ناراحتی یا درد معده دارید، می توانید آنرا به همراه غذا میل نمایید تا عوارض گوارشی به حداقل برسد.

بهتر است زینک پلاس را طبق زمان و دوز تجویز شده توسط پزشک مصرف نمایید؛ با این حال اگر یک دوز را فراموش کردید، تغییر چندانی ایجاد نمی شود.

مصرف این مکمل نباید به طور ناگهانی قطع شود. همچنین اگر به طور تصادفی بیشتر از مقدار تجویز شده زینک پلاس مصرف نمودید، با یک لیوان شیر می توانید از جذب زینک موجود در این قرص جلوگیری نمایید. در واقع کلسیم و فسفر موجود در شیر مانع از از اتصال و جذب زینک در معده و روده می گردد.


معرفی بهترین قرص های زینک پلاس

ترکیب موثره تمامی قرص های زینک پلاس، روی می باشد اما تغییرات جزئی که در ترکیبات این قرص ها وجود دارد سبب تفاوت آنها با یکدیگر می شود. در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین قرص های زینک پلاس خواهیم پرداخت:

قرص یونی زینک:

قرص یونی زینک مجموعه کاملی از ویتامین های گروه ب، ویتامین ث و روی می باشد. این قرص یکی از مکمل های فوق العاده برای حفظ سلامت پوست و مو محسوب شده و در عین حال قیمت بسیار مناسبی دارد. اگر رژیم غذایی مناسبی ندارید و یا سطح زینک در بدنتان بسیار پایین است، مصرف قرص یونی زینک به شما توصیه می شود. دوره مصرف این مکمل معمولا سه ماهه است. قرص یونی زینک علاوه بر تامین روی مورد نیاز بدن، در بهبود حافظه و تمرکز، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از اثرات مخرب رادیکال های آزاد نیز موثر است.

قرص زینک استار آرمان زیست فارمد:

مواد اصلی تشکیل دهنده قرص زینک استار، ویتامین C و زینک است. ویتامین سی در کنار زینک منجر به افزایش جذب آن در بدن شده و اثرات روی در بدن را تقویت می کند. روی و ویتامین ث هریک به تنهایی آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شوند؛ بنابراین ترکیب آنها در قرص زینک استار، آنرا به یک آنتی اکسیدان فوق العاده تبدیل نموده است. این قرص به خوبی رادیکال های آزاد محیطی را خنثی نموده و از ابتلای فرد به سرطان جلوگیری می کند.

کپسول زینک پلاس آپوویتال:

کپسول زینک پلاس آپوویتال یکی دیگر از کامل ترین انواع زینک پلاس است. این کپسول برای سلامت پوست، مو و ناخن ایده آل بوده و برای تقویت قدرت باروری مردان توصیه می شود.

کپسول زینک پلاس ب کمپلکس دانا

مصرف زینک پلاس ب کمپلکس دانا طی یک دوره سه ماهه کمبود روی بدن را جبران می نماید. ارتقا سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از ریزش موها، کمک به تسریع بهبود زخم و حفظ سلامت پوست و مو از دیگر فواید مصرف زینک پلاس ب کمپلکس داناست. توصیه می شود این کپسول را به همراه آب کافی و در حین غذا خوردن میل نمایید. ویتامین های گروه ب که در این کپسول به کار رفته، به جبران کمخونی کمک شایانی می نماید.

قرص زینک پلاس یوروویتال

قرص های قهوه ای رنگ زینک پلاس یوروویتال حاوی مقادیر قابل توجهی زینک و دیگر مواد مغذی همچون ویتامین سی، ویتامین های گروه ب، فولیک اسید و بیوتین است. مصرف زینک پلاس یوروویتال در دوران بارداری موجب رشد کافی جنین شده و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد. همچنین این قرص یک ترمیم کننده فوق العاده زخم بوده و برای افرادی که دچار سوختگی شده اند، تجویز می شود.


عوارض مصرف بیش از حد زینک پلاس

زینک پلاس یک مکمل غذایی ایمن و مفید است که مصرف آن در مقادیر توصیه شده هیچگونه خطری به دنبال نخواهد داشت. این مکمل علاوه بر تامین روی مورد نیاز بدن، سیستم ایمنی بدن را ارتقا بخشیده و تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامت پوست، مو و ناخن ها خواهد گذاشت.

درست همانند سایر داروها، زینک پلاس نیز اگر بیش از حد مجاز مصرف شود منجر به بروز عوارض جانبی خواهد شد.

عوارضی همچون:

  • آسیب به تارهای مو و ریزش مو
  • ناراحتی های سیستم گوارش
  • آسیب به سیستم ایمنی بدن
  • معده درد و استفراغ


سخن پایانی

در دنیای امروز با غذاهای فست فودی و با ارزش غذایی پایین، مصرف مکمل های غذایی به یک ضرورت در زندگی اکثریت مردم تبدیل شده است. زینک پلاس یکی از پرطرفدارترین مکمل های غذایی است که فواید بسیاری دارد. زینک که ماده اصلی تشکیل دهنده این نوع مکمل است، در بسیاری از فرآیندهای حیاتی بدن دخالت دارد. در مکمل های زینک پلاس، روی با مواد مغذی دیگری همچون ویتامین های گروه B و ویتامین سی همراه شده است. همین موضوع موجب شده تا فواید مصرف زینک پلاس حیرت انگیز باشد؛ از جبران کمخونی و تقویت مفاصل گرفته تا افزایش قد، جلوگیری از زایمان زودرس و سلامت و شادابی موها و ناخن. همچنین جالب است بدانید قرص زینک پلاس روند لاغری را تسریع می کند. درباره اینکه قرص زینک پلاس برای چه سنی مناسب است و یا اینکه قرص زینک پلاس برای چی خوبه در این مقاله از مجله دراکت توضیحات لازم داده شد. شما می توانید ضمن آگاهی از فواید قرص زینک پلاس، برای خرید بهترین انواع زینک پلاس از طریق داروخانه آنلاین دراکت اقدام فرمایید.

به اشتراک بگذارید
aa
Sorry, your browser does not support inline SVG.
جزئیات سفارش
وضعیت سفارش
هزینه نهایی سفارش
محصولات انتخاب شده
توضیحات ثبت شده